O firmě RUBIO MONOCOAT

Rubio Monocoat - je dnes již globální brand zcela výjimečný v péči o dřevo. S aktivitami ve více než 82 zemích a více než 80 miliony metrů čtverečních ošetřeného dřeva ročně, jsme hrdí členové rodiny Rubio. Rubio Monocoat spočívá ve více než 200 nadšených zaměstnancích, kteří sdílí vášeň pro inovace po celém světě.

Hlavní sídlo firmy je v Belgii, kde se také nachází naše centrální velitelství a výroba, ale můžete nás najít v mnoha showroomech po celém světě např. v USA, Jižní Africe, Kanadě, Norsku, Velké Británii, Malajsii, Francii, Mexiku, Finsku, Brazílii, Švédsku, Peru, Nizozemsku, Rakousku, Španělsku, Polsku, České Republice, Slovensku, Dánsku a dalších destinacích.

Náš vliv je znát nejen v počtu ošetřených metrů čtverečních dřeva, ale také v aktivní účasti na více než 35 mezinárodních veletrzích každý rok, kde prezentujeme nejnovější trendy a technologie v oblasti péče o dřevo. Rubio Monocoat - spojení globální excellence a individuálního přístupu k péči o dřevo.

HISTORIE FIRMY

 
 

HLAVNÍ HODNOTY

Proč je Rubio Monocoat tím pravým pro vaše dřevo?  Rubio Monocoat je vysoce kvalitní značka a od trhu se odlišujeme díky řadě věcí, zejména však díky našim hodnotám, které se staly součástí naší filosofie. 

  1. RODINA
    Vážíme si vzájemné péče a respektu. Stejně jako v rodině. V naší firmě podporujeme a chráníme naše zaměstnance, a stejný přístup rozšiřujeme i do komunity Rubio Monocoat.
  2. VÁŠEŇ
    Vášeň pro dřevo a práci s ním je to, co nás pohání. A s touto vášní inspirujeme a pomáháme lidem.
  3. ODBORNOST
    Nejsou to jen holé řeči, že jsme odborníky ve svém oboru. Naše produkty a služby to dokazují a potvrzují každý den. Takhle si budujeme důvěryhodnost.
  4. DLOUHOVĚKOST
    Zaměřujeme se na inovace, abychom planetě a vašemu dřevu zajistili delší životnost. Udržitelnost a odolnost jsou pro naše produkty klíčové.
  5. DŮVĚRYHODNOST
    Můžete nám důvěřovat, že vám poskytneme správné rady a produkty. Věnujeme čas naslouchání vašim potřebám, protože nám na nich skutečně záleží. Práce s našimi produkty znamená, že se můžete plně spolehnout na konečný výsledek.


ODPOVĚDNÁ FIRMA

CESTA ZA CO2 NEUTRALITOU

Kromě naší ekologické cesty chceme být z dlouhodobého hlediska zcela uhlíkově neutrální.  Cesta za CO2 neutralitou je velmi složitý proces, který jsme odstartovali v roce 2022 za pomoci našeho externího partnera CO2 Logic. Tento partner nám na této cestě pomáhá a nezávislá strana Vinçotte naše úsilí potvrzuje. Když směřujete za CO2 neutralitou, existují 3 fáze, které je třeba dokončit:

  1. Fáze měření: sestavení profilu dosavadního úsilí a oblastí, které je třeba zlepšit
  2. Fáze akce: zlepšení tam, kde je to možné, s dostupnými prostředky a zdroji
  3. Kompenzační fáze: kompenzace všeho, co způsobuje emise a co nemůže být zlepšeno.

Začátkem roku 2022 jsme zahájili fázi měření. V polovině roku 2022 jsme dokončili naše rozsáhlé měření proces, což znamená, že nyní známe svou ekologickou stopu a můžeme se soustředit na naši akční fázi. Našli jsme že existuje pět oblastí, ve kterých se můžeme zlepšit.

1. MOBILITA A DOJÍŽDĚNÍ
Protože náš výrobní proces sám o sobě nevyžaduje mnoho elektřiny, mobilita je jednou z našich největších oblasti zlepšení. V podstatě se jedná o kontrolu všeho, co souvisí s cestováním, jako např. kontrola způsobů cestování a jeho vliv na CO2 emisí a výběr nejlepší možnosti (služební cesty, veletrhy) nebo jak zaměstnanci dojíždějí do práce (na kole, v autě - nafta, palivo, elektřina). V této oblasti již kompenzujeme naše letecké míle tím, že platíme příplatky za CO2 neutrální cestování a upřednostňujeme alternativy veřejné dopravy spíše než létání nebo cestování soukromým autem. Řešíme i proces dojíždění našich zaměstnanců. Náš vozový park bude převeden na elektro vozy a dále pronajímáme dalších 30 elektrických firemních vozů pro naše zaměstnance. V budoucnu prověříme ještě jiné možnosti omezení emisí z dojíždění zaměstnanců např. elektrická kola, veřejná doprava, více home office, …).

2. INFRASTRUKTURA
Zlepšení naší infrastruktury je také způsob, jak zlepšit naše emise. Pro tento účel jsme zakoupili 418 solárních panelů k instalaci na střechu našeho závodu. 

3. ELEKTŘINA
Náš výrobní proces nevyžaduje tolik elektřiny. To znamená, že například v této oblasti můžeme udělat jen několik menších zlepšení, abychom ušetřili energii pomocí chytrých světel v zasedacích místnostech, instalace automatického signálu, který po skončení pracovní doby vypíná
světla, obrazovky počítačů atd.

4. MATERIÁLY
Naše suroviny pro naše produkty jsou udržitelné. Kromě nich do této oblasti patří i pro obaly, tzv. vzdálenost přepravy surovin, způsob přepravy atd. Univerzita v Hasseltu prozkoumala naše stávající obaly z hlediska recyklovatelnosti, stohovatelnost, původu a logistiky, a zjistili, že jsou již velmi ekologické.

  • Většinu našich obalů tvoří plechovky. Ty jsou zcela recyklovatelné roztavením.
  • Naše plastové obaly jsou již recyklovatelné a v současné době přecházejí z PET (recyklovatelný plast) na rPET (již recyklovaný plast). Ten je asi o 15 až 20 % dražší než PET, ale věříme, že je to malá cena za životní prostředí. Naše plastové lahve s rozprašovačem 125 ml jsou již vyrobeny z rPET a následuje mnoho dalších.
  • Všechny naše vycpávkové papírové a kartonové krabice používané k balení jsou vyrobeny z recyklovaného materiálu.
  • Naše katalogy jsou vytištěny na 100% recyklovaném papíře.
  • Všechny naše nové obaly, produkty a nástroje jsou přísně hodnoceny z hlediska stohovatelnosti, původu, CO2 emise, atd. Například naše nová stěrka na roztírání oleje je například vyrobena z recyklovaného korku.

5. ZVYŠOVÁNÍ POVĚDOMÍ
K dosažení uhlíkové neutrality je potřeba hodně a velkým faktorem je i motivace zaměstnanců, aby zapojili své úsilí také. Jejich získání pro tuto ideu pomáhá snížit množství odpadu, správně recyklovat, snížit emise spolujízdou, atd. Jak se říká: díky týmové práci sen funguje.

Po zlepšení všech těchto oblastí se přesně ukáže, jak velké emise CO2 naše firma ještě má. Následně bychom rozvíjeli další způsoby, jak kompenzovat naše zbývající emise podporou projektů související s životním prostředím:

  • Výsadba stromů
  • Boj s lesními požáry
  • Odstraňování plastů z oceánu

Usilujeme o to, abychom se do začátku roku 2024 stali CO2 neutrální stříbrnou společností. Náš akční plán zahrnuje:

  • ovládání vytápění během víkendů a večerů pomocí časovačů
  • kontrolu energetických štítků všech nových strojů při nákupu
  • v souladu s naším snižováním odpadu plán s měsíčními aktualizacemi
  • aktualizace a postupné vyřazování našeho seznamu nebezpečných produktů